نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
397
-
الف
+

نقش ماندگار زنده یاد «محمد علی کشاورز» در سریال «پدر سالار»

«اسدالله خان» به عنوان محبوب ترین نقش زنده یاد «محمد علی کشاورز» در سریال «پدر سالار» از سوی مخاطبان آی فیلم 2 انتخاب شد.

شبکه تلویزیونی آی فیلم 2، به صورت مرتب سوالاتی را در بخش «نظرسنجی» طراحی می کند تا از میزان رضایت و سلایق مخاطبانش مطلع شود.

از این رو در یک نظرسنجی سوالی مطرح نمودیم تا نظر مخاطبان را درپیوند با محبوب ترین و خاطره انگیزترین سریال زنده یاد «محمدعلی کشاورز» در بین مخاطبان جویا شویم.

نظرسنجی آی فیلم 2

براساس نتیجه این نظرسنجی 84.9 درصد اشتراک کنندگان از ایفای نقش «اسدالله خان» در سریال «پدرسالار» به عنوان خاطره انگیزترین نقش کارنامه هنری زنده یاد «محمدعلی کشاورز» یاد کردند.

 «هزاردستان» با کسب 7 درصد، «سلطان و شبان» 5.9 درصد و «سربداران» 2.2 درصد آرا مخاطبان در رتبه های بعدی این نظرسنجی قرار گرفتند.

سریال «پدر سالار» به کارگردانی «اکبر خواجویی» و نویسندگی «علی‌اکبر محلوجیان» تولید سال 1372، یکی از محبوب ترین آثار تلویزیونی ایران است که نشر آن از شبکه آی‌فیلم2  با استقبال بالای مخاطبان همراه بود.

داستان سریال «پدرسالار» دربارهٔ پدر میانسالی به نام «اسدالله» است. اسدالله‌خان پدری مهربان، خانواده‌دوست، دلسوز و در عین حال سختگیر و باصلابت است. به باور او همهٔ فرزندانش پس از ازدواج باید در خانهٔ او زندگی کنند و همین امر مشکلاتی را برای خانواده وی به وجود می آورد.

زنده یاد «محمد علی کشاورز»، زنده یاد «حمیده خیر آبادی»، زنده یاد «سیامک اطلسی»، زنده یاد «جمیله شیخی»، زنده یاد «خسرو شجاع زاده»، «کمند امیر سلیمانی»، «ناصر هاشمی»، «محمود جعفری»، «محمود پاک نیت»، «آزیتا لاچینی»، «کتایون ریاحی»، «پرستو گلستانی»، «اکرم محمدی»، «فرحناز منافی ظاهر»، «حسن مهمانی» از جمله بازیگران این سریال می باشد.

لازم به ذکر است؛ «محمدعلی کشاورز» متولد 26 حمل (فروردین) 1309 بازیگر نامی سینما، تیاتر و تلویزیون اهل ایران بود.

وی فارغ‌التحصیل هنرستان هنرپیشگی تهران و دانشکده‌ هنرهای دراماتیک دانشگاه تهران بود که فعالیت هنری‌اش را از سال 1339 با تیاتر و حضور در نمایش «ویولن‌ساز کره‌مونا» آغاز کرد.

او در سال 1343 بازی در سینما را با فلم «شب قوزی» ساخته‌ «فرخ غفاری» تجربه کرد و در سال 1347 به عنوان کارگردان هنری، در چند قسمت از مجموعه‌‌ی تلویزیونی ««خانه‌ قمرخانم» به فعالیت پرداخت.

این هنرمند ایرانی در سریال هایی نظیر «افسانه‌ی سلطان و شبان»، «سربداران»، «هزاردستان»، «پدرسالار»، «تازیانه بر باد»، «کهنه‌سوار»، «قصه‌های رودخانه»، «روشنتر از خاموشی»، «آیینه عبرت 2»، «این سه نفر»، «مزرعه آفتابگردان»، «خانه‌ای در تاریکی»، «رسم شیدایی» ، «راه شب» «چهل سرباز» و «پاتوق» به نقش‌آفرینی پرداخته‌ است.

وی همچنین در فلم‌هایی چون «کمال‌الملک»، «طائل»، «کفش‌های میرزا نوروز»، «جعفرخان از فرنگ برگشته»، «پول خارجی»، «دلشدگان»، «ناصرالدین‌شاه آکتور سینما»، «روز واقعه»، «غزال»، «روزی که خواستگار آمد»، «تهران، روزگار نو» ، «انتظار» و «به من نگاه کن» بازی کرده است.

از جمله افتخارات کشاورز، می‌توان به نامزدی دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فلم «مادر» (1368) ساخته‌ «علی حاتمی» از جشنواره‌ فیلم فجر اشاره کرد. وی همچنین نشان درجه‌ی یک فرهنگ و هنر دارد.

«محمدعلی کشاورز» هنرمند مطرح ایرانی در تاریخ 25 جوزا (خرداد) سال 1399 به عمر نود سالگی درگذشت.

بیشتر بخوانید:

«نظرسنجی» جدید شبکه جهانی آی فیلم 2 اعلام شد

م ا 

نظر شما
ارسال نظر